Cara Topup Maxis Untuk Nombor Lain Prepaid Postpaid

Posted on

Anda nak bantu topup kredit untuk kawan Anda? tapi tak tau macam mana nak buat? Kadang-kadang bila kawan-kawan kehabisan kredit, kita pulak yang terasa macam nak tolong tapi tak pasti cara nak buat.

Apa lagi, kalau keadaan kecemasan, macam mana nak topup cepat untuk diorang? Memang mencabar, kan? Bukan setakat tu je, ada juga masalah bila kita sendiri takde masa nak pergi beli topup kat kedai, atau takde duit kecil dalam dompet. Macam mana nak tolong kawan-kawan kalau macam ni?

Tapi tak payah risau lagi sekarang! Aku sini ada penyelesaian yang senang untuk Anda. Dengan panduan mudah ni, Anda boleh topup kredit untuk kawan-kawan atau saudara mara dengan cepat dan tanpa masalah.

Cara Topup Maxis Untuk Nombor Lain

Haa, tak payah dah nak pening-pening fikir macam mana nak buat. Aku akan tunjukkan langkah-langkah yang senang untuk topup nombor Maxis untuk nombor lain menggunakan nombor Maxis Anda sendiri.

So, apa tunggu lagi? Ikut je langkah-langkah yang aku tunjukkan, dan Anda boleh jadi hero yang selamatkan hari kawan-kawan Anda! Ayuh, kita mulakan!

  1. Pertama-tama, Anda kena tekan *100# dalam telefon Anda. Itu akan bukak menu utama Maxis.
  2. Lepas tu, pilih opsyen My Account untuk masuk ke menu akaun.
  3. Dalam menu akaun, Anda cari opsyen Top Up dan klik.
  4. Skarang, Anda kena masukkan butiran topup macam jumlah yang Anda nak tambah kat nombor lain tu.
  5. Lepas masukkan butiran topup, pastikan Anda konfirmasi transaksi tu. Kadang-kadang kena masukkan kata laluan atau buat pengesahan tambahan, ikut tetapan akaun Anda.
  6. Sekali Anda confirm, Anda akan dapat SMS yang cakap topup tu berjaya ke nombor yang Anda pilih.
  7. Skarang, Anda dah siap dengan proses topup untuk nombor Maxis lain guna nombor Anda.

Nota: Untuk topup nombor Hotlink dari nombor postpaid Anda, akaun postpaid anda mesti dah berdaftar lebih dari 6 bulan dan masih aktif (tak disekat atau ditangguhkan). Caj maksimum untuk auto topup adalah RM500 sebulan bagi setiap akaun. Jumlah topup anda juga mesti tak melebihi had kredit akaun anda.

Sekiranya Anda nak beli data internet, Anda boleh follow langkah dalam artikel ni cara beli internet Maxis.

Cara Topup Maxis di Kedai

Ok Anda, nak tau cara topup nombor Maxis untuk nombor lain di kedai Maxis? Senang je, ikut langkah-langkah ni:

  1. Anda kena pergi ke mana-mana Kedai Maxis yang berdekatan dengan Anda.
  2. Masuk kedai, cari kaunter yang bertanda reload/topup.
  3. Bila dah sampai kat kaunter, bagitau peniaga yang Anda nak topup nombor Maxis untuk nombor lain.
  4. Peniaga akan tanya nombor telefon yang nak topup kredit. Bagitau je nombor tu.
  5. Pastu, pilih la jumlah topup yang Anda nak. Boleh pilih dari yang kecil sampai yang besar, ikut kesesuaian Anda.
  6. Bayar jumlah topup yang Anda pilih. Lepas tu, peniaga akan bagi resit sebagai bukti pembayaran.
  7. Setelah bayar, tunggu je sekejap. Anda akan terima SMS pengesahan yang menyatakan topup berjaya.

Itu je, Anda dah boleh topup nombor Maxis untuk nombor lain dengan mudah di kedai Maxis.